sâmbătă, 1 decembrie 2012

Cateva informatii despre TVA

M-am gandit ca ar fi util daca as posta aici cateva informatii despre legislatia in domeniul TVA din Belgia.
Ideea este ca oricate am auzi din "stanga si din dreapta", tot legislatia oficiala ramane de baza!!!
Trebuie amintit ca desi noua legislatie in materie s-a "innoit" incepand cu februarie 2012, nu multe lucruri s-au schimbat fata de ceea ce stiam.
Dupa o scurta vizualizare a noilor formulare, nu am gasit diferente majore fata de cele vechi!
In afara modificarilor de forma, care sunt  neesentiale in fapt,  am sesizat totusi si cateva elemente de continut care trebuie avute in vedere!

De ex. formularul 1510 este acum Certificatul 151*!
Dar ce cred ca merita atentia este precizarea ca pentru a fi valabile Documentul 451 si Certificatul 151 trebuie sa aiba inscris pe ele in partea din stanga jos textul « © FOD SPF Fin 7.2011 ® »  !!!!
Pe cele care le utilizam noi (sau ca sa fiu mai precis pe cele care le utilizez eu, dar banuiesc o situatie similara si pentru voi), care in principiu sunt descarcate de la REDALL, scrie altceva!
Deci presupun ca ar trebui schimbate pentru a nu avea probleme ulterior!

Un alt lucru care mi se pare mie interesant este urmatorul: pentru a fi scutite de TVA, bunurile si serviciile trebuie sa aiba valoarea de 247, 89 fara TVA ( adica sa cumperi "de 300" cum stim noi, sau mai precis de 299,94 cu TVA) pana aici nimic nou, dar acum atentie, atat pentru cele de pe piata belgiana cat si dintr-un alt stat membru UE!!! 

Nu stiu exact daca era prevazut si in legislatia anterioara, dar acest lucru este interesant si trebuie tinut minte!!! 
Pe mine ma face sa ma gandesc ca in situatia in care vreun comerciant cere acest formular 151, si mai mult, cere ca acest formular sa fie vizat de autoritatea statului de resedinta (respectiv Finantele sau Vamile in functie de marfa!!!), s-ar putea ca aceasta viza sa nu fie acordata de autoritatile belgiene daca valoarea cumparaturilor nu se ridica la nivelul mentionat!
Dar asta este doar o banuiala de a mea!!!
Acuma, este adevarat (practica a demonstrat-o!!!) ca fiecare comerciant  are propriile proceduri de rambursare a TVA. Unii nici macar nu solicita acest tip de formular (151) ci este suficient daca se trimite, de ex. doar factura originala stampilata si un atestat al statutului diplomatic (cum mi s-a intamplat mie cand am cumparat on-line pneuri din Germania). 
Ca sa nu mai spun ca, in esenta, aceasta "scutire" de TVA este acordata de statul pe teritoriul caruia se afla comerciantul respectiv, iar fiecare stat are propriile reglementari referitoare la suma maxima de la care se aplica aceasta scutire**.

In plus, trebuie retinut ca daca situatia o impune, acest Certificat 151 trebuie prezentat in 2 exemplare 

la Finantele/Vamile  belgiene (sunt in aceeasi cladire dar la etaje diferite!!!).

In fine pentru mai detalii le gasiti pe site-ul oficial al MAE belgian, Serviciul Protocol sau mai focusat pe Documente de exceptare TVA (click pe link-uri)


Pentru a descarca direct documentele despre care am vorbit, dati click pe link-ul de mai jos si urmati pasii aratati in imagini!

Formulare TVA

Formularele se pot completa, salva local si folosi ori de cate ori este nevoie.

PASI DE URMAT





 

*ca informatie auxiliara - numarul vine de la art. 151 din Directiva 112/2006 a CE ( care este in jonctiune cu articolu 13 din Directiva 118/2008 a CE)

**De ex. intr-o alta postare, mentionam ca din documentele Finantelor germane am inteles ca la ei suma minima este de 100 de euro!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati, comentati, comentati!!