joi, 14 martie 2013

Despre asigurarea de sanatate la intoarcerea in tara - Partea a II a

.....sau Dr Jekyll (& Mr Hyde) se intoarce!!!

"Tovarasi",
in raspuns la comentariile dvs (pe care le apreciez, ma bucur ca exista si incurajez pe cati mai multi sa contribuie) aduc cateva informatii suplimentare.

Deci,  referitor la CE AR FI DE FACUT? (pentru Mircea cu dedicatie!!!)

Pai in primul rand ar trebui sa nu uitam de acest lucru si sa nu asteptam pana nevoia ne va trimite la doctor  (cum a fost in cazul meu si a trebui sa aman un consult de specialitate pana cand am avut hartiile gata)!! Dar de acest lucru deja ne-am ocupat prin aceste postari!

In al doilea rand (bineinteles legat de primul :):)) este sa va contactati medicul de familie pe care-l aveati inainte de plecare si sa verificati cu acesta daca CASA v-a scos de pe lista acestuia. S-ar putea ca in unele cazuri medicul sa fi pierdut din vedere ca a primit la un moment dat vreo instiintare din partea CASEI, asa ca rugati-l sa verifice de 2 ori.
Ideea este  medicul meu de familie si  chiar medicul sef de la "emhundred" mi-au confirmat ca au fost pusi in situatia in care, nebagand de seama ca unii pacienti nu mai erau pe listele lor (pentru ca nu-i asa, CASA ii scosese!!!), au trebuit sa plateasca "d'an jeb" consultatiile prescrise. Si bineinteles s-a apelat si la contributia pacientului, nu? Asa din solidaritate!!!

In al treilea rand (bineinteles legat de primele doua :):)) este ca imediat dupa intoarcere (sau cat mai repede....de preferinta in cele cateva zile inainte de binemeritatul concediu) sa se ia legatura cu medicul de familie (adica sa stiti pe lista carui medic vreti sa va inscrieti, banuiesc ca acelasi avut inainte de plecare), sa se completeze acel formular binecunoscut de asigurare (ala cu multe casute) care semnat si parafat sa se inregistreza la CASA (fie il duceti personal fie prin medicul de familie....vedeti voi din discutia cu medicul)
Cred ca este evident ca formularul poate fi completat oricand, chiar si maine! Dar ideea este ca, pentru a fi valabil pentru CASA, formularului ii trebuie cateva elemente obligatorii (pe langa datele dvs personale) adica: 1)numele medicului  si nr parafei 2) semnaturile fianciarului si a sefului institutiei/structurii din care faceti parte si stampila acestei institutii (acestea certifica de fapt ca se platesc asigurarile de sanatate).
Iar daca cu medicul de familie puteti vorbi oricand pentru obtinerea datelor necesare, pentru semnaturi si stampila "ii musai" sa ajungeti la institutie.

In esenta nu este nimic complicat! Totul poate fi rezolvat foarte repede! In doua-trei zile totul este gata. Bineinteles conteaza aici si birocratia interna si cat iti trebuie pentru a obtine 2 semnaturi si o stampila, dar asta o stiti fiecare!!

Acum referitor la BAZA LEGISLATIVA(pentru Liviutz cu dedicatie!)
Incurajez si eu pe toata lumea sa verifice personal informatiile postate aici! Iar in aceasta idee, referinta la legislatie este esentiala! De fapt asta este si ideea: de a aduna toate experientele si cunostintele personale precum si prevederile legale la un loc, pentru a fi  mai bine si mai corect informati!
De aceea, chiar m-as bucura daca cineva vine si cu informatii direct de la CASA! Asa ca Liviutz draga, te astept cu interes!
Eu unul sincer m-am bazat numai pe ce mi-au spus doi medici ca s-a intamplat in realitate! Iar unul este chiar medicul meu de familie la care m-am dus pentru un consult!

Iar pentru toti care au apreciat postarea un GRAND MERCI!

OLA si "pi" curand!
Je


Un comentariu:

comentati, comentati, comentati!!